Tovább szívatja magát a BKK az etikus hekker ügyében

Tovább szívatja magát a BKK az etikus hekker ügyében
Úgy tűnik, Dabóczi Kálmán is tátott szájjal járta be a fallosz-erdőt...
Fotó: bkk.hu

Mint az már közismert, egy 18 éves fiút rabosítottak a múlt héten, miután e-mailben jelezte a közlekedési vállalat számára, hogy könnyen meghekkelhető az újonnan bevezetett e-jegyrendszerük. A fiú segíteni akart azzal, hogy felhívta a figyelmet a biztonsági résre, ennek ellenére nyomozók vitték el otthonából. Jóllehet, végül szabadon engedték, az internet népe tüntetést szervezett az ügy miatt.

Időközben a BKK vezetői feltehetően a felháborodott tömegek negatív értékeléseinek, kommentjeinek, valamint a meghirdetett demonstráció hatására kénytelenek voltak módosítani egész addigi álláspontjukat, és elnézést kértek.

Itt vége is lehetne a sztorinak, de a jelek szerint a BKK képtelen felfogni, hogy rossz úton jár, amikor egy fiatal, jó szándékú "hekkerre" próbálja rákenni saját lúzerségét. Ma reggel Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója Sebestyén Balázsék rádiós műsorának adott interjút, amelyben azt állította, hogy a srác rossz e-mail címre küldte a levelet. Ennyi erővel a vezérigazgató akár kivetethette volna a lengőbordáit is…

Feltehetően ugyanis nincs tisztában azzal, hogy az etikus hekkerek rohadtul képben vannak az online világban. Ennek megfelelően a fiú szinte azonnal lereagálta a vezérigazgató állítását, és kitett az oldalára egy printscreent, amelyben egyértelműen cáfolta a Dabóczi által elmondottakat. A képernyőfotóból jól látszik, hogy több e-mail címre is elküldte a levelét, amelyben jelezte, hogy baj van a rendszerrel.

Etikus hekker vs. BKK eddig 4:0. Várjuk a további fejleményeket!