Dögös elektromos sportkupé a Volvótól

Dögös elektromos sportkupé a Volvótól

A Volvo-csoport új, önálló sportmárkája bemutatta első saját fejlesztésű modelljét. A Polestar 1 formátumában és hajtásláncában is merőben új távlatokat térképez fel.

Két évtizeden belül a világ újautó-eladásainak több mint 40 százalékát elektromos modellek teszik majd ki, szól az előrejelzés. Részint erre az ambiciózus előrejelzésre, részint a Volvo társult vállalataival közösen létrehozott cégcsoport félmilliárd eurós tőketámogatására alapozva jött létre idén a Polestar márka, hogy a Volvo korábbi sportrészlegéből önálló branddé nemesedve részben vagy teljesen elektromos, nagyteljesítményű modellekkel kápráztassa el a közönséget.

Az október derekán leleplezett Polestar 1 ennek a folyamatnak az első lépcsőfoka. Az autó a Volvo SPA padlólemezére épül, akárcsak a 90-es és (leendő) 60-as modellcsaládok, de komponenseinek 50 százalékát önállóan fejlesztették a Polestar mérnökei. A kétajtós, 2+2 üléses túrakupé nagystílű vállalás a Volvótól, szinte idejét sem tudjuk már, mikor volt utoljára valódi kupémodell a márka kínálatában (valójában tudjuk, az első szériás C70 gyártása 2005-ben ért véget.) Az XC90-est annak idején megelőlegező tanulmányok egyike, a Volvo Concept Coupé még 2013-ban mutatkozott be; nagy vonalakban ennek a szériaverziójaként tekinthetünk a Polestar 1-re.

Nagy vonalakban, hiszen a szénszálas karosszériával épített (ezért könnyebb és merevebb) Polestar 1 tisztán elektromos meghajtást kapott, méghozzá duplamotoros hátsókerék-hajtással, ami extra élvezetes vezethetőséget ígér. Az autó egy feltöltéssel 150 kilométert tud megtenni, de van a fedélzeten egy belső égésű motor is, amely a hatótávolságot és a teljesítményt is növeli, egészen 600 lóerőre, 1000 Nm-re. A pontos konfiguráció nem ismert, de a teljesítményadatok és az SPA padlólemez adottságainak ismeretében sokkal valószínűbb a hagyományos hibrid, mintsem a hatótávolság-növelő generátoros elrendezés.

A Polestar 1 Kínában készül majd, és kizárólag online lehet majd megrendelni, lesznek viszont Polestar élményközpontok, ahol személyesen is megismerkedhetünk az autóval. Kulcsa nem lesz, okostelefonról nyitható és indítható, így könnyen átadhatjuk használatra rokonainknak, barátainknak, ha úgy hozza a helyzet. Az autót egyébként valójában megvásárolni nem is lehet, csak előfizetéssel kínálják, aminek havidíjában minden járulékos szolgáltatás is benne foglaltatik, a szerviztől a más Volvo modellek bérlésének lehetőségéig.

A 2018 közepén beinduló gyártást követően 2019-től vehetők át az autó első példányai. Még abban az évben elkészül a Polestar 2, egy tisztán elektromos modell, a Volvo csoport első villanyautója, majd jöhet a Polestar 3, egy akkumulátoros elektromos (tehát belső égésű motor nélküli) nagyméretű szabadidőjármű.