Hamis lájkok, hamis ember?

Hamis lájkok, hamis ember?

„Madarat tolláról, embert barátjáról” - szól a régi mondás. „Legyen a zene mindenkié!” – mondta egykor Kodály Zoltán, de biztosan nem olyasmire gondolt, amibe most Mága Zoltán zuhant bele.

Két hónap alatt a Mága Zoltán nevű celebé lett a második legnépszerűbb magyar Facebook-oldal. Mondhatnánk, hogy Orbán egyik kedvenc muzsikusa vitán felüli tehetsége okán tett szert hatalmas népszerűségre a közösségi médiában, azonban a rajongói oldal kedvelői között megjelenő 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai és 120 ezer pakisztáni Facebook-felhasználó számunkra mást látszik igazolni.

Az imént leírt „nemzetközi jelenség” ugyanis jellemzően úgynevezett seeding útján szokott történni, vagyis nemzetközi, általában szegény, de nagy népességgel bíró országok kvázi lájkgyűjtő oldalairól érkeznek az oldal kedvelői. Ezekért a „felturbózásokért” fizetni kell, ezek az úgynevezett vásárolt lájkok. Ezen kedvelések értéke azonban rendkívül viszonylagos, mivel nem igazán felelnek meg a releváns célcsoport specifikációknak.

Szeptemberben egyébként azért kellett magyarázkodnia a fél-playback hegedűkoncertek koronázatlan királyának, mert egy Barbara Streisanddal összephotoshoppolt közös képet osztott meg a Facebook-oldalán.

Kíváncsian várjuk, hogy Mága idén is felajánl-e ingyen jegyeket az újévi koncertjére, a Mészáros Lőrinc vezette Felcsútnak, ahogyan azt néhány éve is tette… Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!