Eddig bírta a felújított hármas metró
Nem sokáig élvezhettük a szinte hangtalan, rozsdamentes kocsikat. Persze ne legyünk igazságtalanok: már az is valami, hogy kicsivel tovább bírta 24 óránál egy metrószerelvény idehaza.
Mint ismert, hétfőn délelőtt Tarlós István masszív médiajelenlét mellett nagy csinnadrattával „átadta”, és útjára bocsátotta az első, felújított, hatkocsis metrószerelvényt, amely majd a 3-as vonalon közlekedik. Az említett első szerelvény még januárjában kapta meg a típusengedélyt a magyar hatóságoktól. Tegnapig egyébként összesen öt darab érkezett a Moszkva mellett található Mityiscsiből.
A tervek szerint egyébként összesen 222 felújított kocsit kapunk, a legutolsónak 2018 tavaszáig kell megérkeznie.
Nix füstölés, csak „ajtóhiba”
A héten megtörtént az, amitől egy átlagos, munkába járó és a csodálatos tömegközlekedésünket igénybe vevő magyar embert a legjobban felbosszantja: ki kellett vonni a forgalomból a frissen idehozott metrót. A Gyöngyösi utcai megállónál egyszer csak leszállították az utasokat a felújított orosz metróról, mert a rendszer ajtóhibát jelzett.
Később a BKV kiadott egy közleményt, amelyben azt írták, szerintük az ajtók megfelelően működtek, viszont a jármű vezetője a visszajelzésnél bizonytalanságot tapasztalt. Kiemelték, hogy az utasok nem voltak veszélyben, ám a hiba pontos okának megállapításáig a szerelvényt ideiglenesen kivonták a forgalomból.