Lehet, hogy hamarosan téged is felhívnak a közmédiától
94 milliárd forintért fogják ugyanis kutatni, hogy hogy, s mint nézed a tévét.
Mostantól bárkit felhívhatnak a határon innen és túl, hogy az állami média tartalmairól faggassák. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) ugyanis épp most zárt le egy olyan közbeszerzést, amivel „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokat” rendelt meg kevés híján 94 millió forintért - írja a G7.
A tendert augusztusban írták ki, már az első, a részvételi szándékot felmérő körben is csak egy cég jelentkezett, és végül ez is lett a befutó:
A Társadalomkutató Kft., amelynek a G7 szerint a neve onnan lehet ismerős, hogy előkerült a tavalyi botrányos, közvélemény-kutatásnak álcázott propaganda-telefonhívások során is, amihez egyébként semmi közük nem volt.
A sikeres cégnek a következőket kell majd elvégeznie:
- nagymintás országos kérdőíves kutatást több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
- telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
- határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
- lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
- fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
- zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
- telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
- rádiók imázsát felmérő kutatást is.
Egy jó lehetőségnek ígérkezik, hogy az állampolgárok, akinek évi 90 milliárd adóforintjából működik az MTVA, elmondják a véleményüket a "közszolgáltatásról".