A kampánypénzzel is csalt a Fidesz

Az RTL Klub Híradója számolt be róla, hogy csak Facebookon többet költött a fideszes jelölt, Koncz Zsófia a borsodi választókörzetben tartott vasárnapi időközi választáson, mint amennyit a törvények lehetővé tesznek. És ebbe még nincsenek benne a plakátok vagy épp a "kedvezményes" krumpli- és hagymavásár.

Koncz Zsófia posztjait múlt csütörtökig több mint ötmillió forintért hirdették, azaz ebben még a kampányhajrá költései benne sincsenek. A Facebook későbbre ígért részletes elszámolást az RTL-nek, de annyit közöltek, hogy a végeredmény legalább 5,5 millió forint lesz. Ez viszint már önmagában több, mint amennyit egy jelölt a hatályos jogszabályok szerint kampányolásra költhet - hangzott el a Híradóban.

Ami a történetet még szebbé teszi, hogy a kampányköltéseket a volt fideszes képviselő, Domokos László vezette Állami Számvevővszék ellenőrzi. Ha valamilyen csoda folytán úgy találják, hogy a Fidesz túllépte a megengedett költési keretet, akkor is csak a túllépés összegének kétszeresét kell visszafizetnie a költségvetésbe. Ami a kormánypártok számára valóban csak egy "csak".

Arról már korábban írtunk, hogy Orbánék komoly energiákat (és pénzeket) fektetnek a Facebookon terjeszthető álhírek, hazugságok, illetve ezekből álló kampányvideók terjesztésébe, és a jelek szerint a 2022-es országgyűlési választásra még inkább tökéletesítik a módszereket. Nem olyan régen a Megafon Központ segítségével fideszes képzés is indult arról, hogyan kell elnyomni a "balliberális véleményt" a Facebookon, erre már állítólag ezrek jelentkeztek. Céljaikat úgy fogalmazták meg, hogy

a "közösségi médiát uraló liberális gőzhenger és az állandó cenzúra mellett a konzervatív hangok is teret kapjanak az online térben". 

Mondanunk sem kell, Koncz Zsófia 5,5 milliójáért elég nagy teret kaptak. Már nem a konzervatív hangok, sokkal inkább a hazugságok.