Miközben kormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmada, Boros Bánk Levente is bevásárolt

A G7 firss elemzése szerint a Magyarországon reklámokra költött pénz harmada Fidesz-közeli cégekhez érkezik, és közben az ország legnagyobb hirdetője maga az állam. Magyarul: többnyire a magyar emberek adóforintjaiból hazudnak a magyar emberek arcába. Ennek örömére az Orbán-imitátor Boros Bánk Levente is megvett egy lapot.

Szerda este derült ki, hogy Boros Bánk Levente, a kormányközeli Médianéző Központ igazgatója megvette a Médiapiac című nyomtatott lapot és a mediapiac.com online újságot. Most a Média1 azt írja, a teljes szerkesztőséget elbocsátották – vette észre a Magyar Hang.

A szerkesztőség tagjait értekezletre hívták, majd ennek végére mindenkit elküldtek. Ahogy egyikőjük fogalmazott: „kisöpörték az egész szerkesztőséget.”

Boros Bánk Levente szerdán a Magyar Nemzetnek nyilatkozva azt mondta, „mérvadó lapot” kíván csinálni. Szerinte a lapnak a jövőben meg kell tudnia mutatnia, hogy vannak jó tollú újságírók a jobboldalon.

És hogy miért éri meg a kormányoldalon „mérvadó" (értsd: propagandakiadvánnyá silányított) lapot csinálni? Azért, mert a nívó nyugodtan lehet a szintalatti alatt kétszázzal, ellenben rendkívül jövedelmező.

Bár korábban is tudható volt, hogy állami hirdetésekkel vannak kitömve az Orbán-klánba nem illeszkedő politikai ellenfelek eltiprására létrehozott szennylapok, a G7 cikkéből az is kiderült, hogy brutális számokról van szó.

A Magyarországon reklámokra szánt pénz durván harmada biztosan valamilyen kormányközeli vállalatnál landol, de van olyan szegmense a szektornak, ahol ez az arány a 60 százalékot közelíti. Ennek a körnek a részesedése a reklámtortából már jóval nagyobb, mint a Google-é és a Facebooké együttesen.

Ráadásul a  hirdetési bevételek a médiapiaci erőviszonyokat is elég jól megmutatják:

lehet számolgatni a sajtótermékeket, de a kormánymédia forrással való ellátottsága nem összevethető a független sajtóéval.

A sajtóban és a hazai digitális felületeken megjelenő reklámok bevételének 39 százaléka került kormányközeli céghez.

Persze mindez nem számít, Magyarországon továbbra is balliberális médiatúlsúly van és sajtószabadság.