Inkább szabadulnának az ingyen parkolástól az önkormányzatok

Úgy tűnik, még a fideszesek is.

Közterületi parkolásért november 4. óta nem kell fizetni a kormány rendelete szerint. Győr fideszes polgármestere azonban e hét szerdától változtatott ezen, a belváros közterületein levő parkolóhelyeit korlátozott várakozási övezetté nyilvánította. Erről korábban az RTL Klub riportja is beszámolt.

Munkanapokon 11-16 óra között azok is bemehetnek várakozni a belvárosba a közterületi parkolóba, akiknek nincsen bérletük. Ezen időszakon kívül viszoint akinek nincsen bérlete, azok a fizetős parkolóházban, mélygarázsban tudnak megállni – ismertette a döntést a polgármester, Dézsi Csaba. 

Ez nem azt jelenti, hogy a belvárosban fizetős lesz a parkolás. Pusztán ezzel tudják azt szétválasztani, hogy kik azok, akik a belvárosban behajtási jogosultsággal – akár munkavégzés céljából, akár ott lakás céljából – rendelkeznek

– fogalmazott. Az RTL-nek nyilatkozó közlekedési szakjogász szerint Dézsi Csaba kiskaput talált a kormányrendeletben, ez azonban ellentétes lehet a jogalkotó szándékával.

Budapest VI. kerülete se örül túlságosan az ingyenes parkolásnak.

Terézváros a mostani parkolóhelyek 30 százalékát hamarosan kizárólagos használatra a VI. kerület lakóinak adja át az esti órákban. Már az ingyenessé tett parkolás és az annak nyomán fellépő közlekedési káosz előtt is folyamatban volt a terézvárosi lakosoknak fenntartott parkolóhelyek kialakításának előkészítése, amely most végső fázisába érkezett

- tette közzé az önkormányzat a Facebookon.

Mint írják, A megvalósításban és a tervezésben Karácsony Gergely főpolgármester az első pillanattól támogató partner volt, a Fővárossal közösen született meg az a terv, amely nem csak a kizárólagos parkolóhelyeket, hanem a mikromobilitási pontokat is tartalmazza. Ezeken kerékpárokkal, robogókkal, rollerekkel lehet majd parkolni.

Arról már korábban írtunk, hogy a Fidesz-KDNP a járvány első hulláma alatt végig azt tolta, hogy "emberkísérlet" zajlik a közlekedőkkel Budapesten, mert Karácsony Gergelyéknem mérik fel az igényeiket, hogy hogyan lehet az autós, a kerékpáros és a gyalogos forgalom összhangját megteremteni. Az azonban sokkal inkább volt egy humánumra egyáltalán nem tekintettel levő emberkísérlet, hogy az Orbán-kormány egy tollvonással tette ingyenessé a parkolást a fővárosban (is). Ez kezdődött előről november 4-én.

A nagyvárosi lakosok számára az ingyenes parkolás azzal vált kapásból egyenlővé, hogy 30-45 perceket keringtek lakóhelyük körül, mint gólyafos a levegőben, mire sikerül a házuk környékén parkolóhelyet találni. (Megtörtént események alapján.)

Az intézkedést Orbán tavasszal arra hivatkozva hozta meg, "hogy a koronavírus-járvány elleni védekezés egyik legfontosabb eszköze az emberek közötti biztonságos távolság fenntartása. Mivel a zsúfolt tömegközlekedési járatokon ez nem, vagy csak korlátozottan lehetséges, fontos, hogy aki tudja, használhassa a saját autóját."

A valóság azonban az, hogy a populizmus és kistílű bosszúja sokkal fontosabb volt, mint az emberek életminősége. A Karácsony Gergely ellen indított támadássorozat kiemelt része volt az ingyenes parkolás, hiszen ezáltal komoly bevételtől esik el a Főváros, az elviselhetetlen közlekedési körülményekről nem is beszélve. De ugyanez elmondható a legtöbb magyarországi nagyvárosról is. A most meghozott intézkedések is erre utalnak.

Karácsony Gerely budapesti főpolgármester csütörtökön egy Facebook bejegyzésben panaszkodott arra, milyen káros hatásai vannak annak, hogy a kormány a járványra hivatkozva ingyenessé tette a parkolást a fővárosban. 

A felháborodás talán valamilyne mértékig eljutott a kormányhoz is, mert az Origo pénteken arról írt, hogy a kora esti óráktól reggelig egy megadott időintervallumra lehetővé teszik, hogy a parkolóházakban is ingyenesen lehessen parkolni.