Kitalálod, ki építhet 35 éven át autópályát Magyarországnak?

Csak nem a felcsúti gázszerelő ugrott be? Talált, süllyedt.

A Nemzeti Koncessziós Iroda 35 éves autópálya-koncesszióját Mészáros Lőrincék konzorciuma, vagyis a Themis nyerte, a lábatlani Dömper Kft. veszített, a short listen még szereplő osztrák Strabag pedig mintha végül ajánlatot sem adott volna be - írja a Telex az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer alapján.

Az eljárás ezekre a feladatokra terjedt ki:

  • Az új gyorsforgalmi utak építése 317 km hosszan valósul meg, 2032-ig bezárólag.
  • Sávbővítés: 265 km hosszan, az első tíz év alatt.
  • Üzemeltetés és fenntartás: 1044 km szakaszon, a koncessziós időszak egészében.

A Themis Magántőkealapban több más hazai magántőkealappal (Konzum PE, Opus Bridge, Opus New Way, Cronus, Vesta, Via) pályázott a konzorciumvezető, vagyis jó eséllyel sok homály fedi majd a végső haszonhúzókat. Ezt Magyarországon már megszokhattuk. Ezt is.

De hol lesz vajon a NER 35 év múlva?