Elkészült a tökéletes városi autó

Elkészült a tökéletes városi autó

Cuki, elektromos, és fillérekbe kerül. Mármint Kínában, mert a Baojun E100 sajnos csak ott kapható.

A General Motors eladta ugyan az Opelt a PSA Peugeot Citroën csoportnak, de maradt még bőven márkájuk: például a Baojun, amely 2010 óta gyárt személyautókat a kínai piacra. Ez a Baojun építette meg azt a városi törpeautót, amely papíron akár az egész világot meghódíthatná.

Először is, az E100 parányi: tengelytávja 1,6 méter, kisebb, mint a magassága (1,67 m); a kétszemélyes kisautó 7,4 méteres átmérőjű körön képes megfordulni. A Smart ForTwo azonos adatai 1,87, 1,56 és 6,9 méter. Amilyen kicsi, olyan jól felszerelt a kocsi: elektromos rögzítőfék, tolatóradar, Isofix gyermekülés-rögzítő aljzat, gyalogosfelismerő radar, fedélzeti wifi, érintőképernyős tájékoztató rendszer, valamint kulcs nélküli nyitás és indítás segíti a közlekedést.

Másodszor is az autót áram hajtja, ami a világ minden pontján jóval olcsóbb - és a legtöbb országban környezetbarátabb - alternatíva, mint a szénhidrogén alapú üzemanyagok. Egy feltöltéssel 155 kilométert képes megtenni az autó; a 110 Nm nyomatékú, 39 lóerős villanymotorral 100 km/óra a végsebesség. A Li-Ion akkupakk feltöltése 7,5 órát vesz igénybe.

Harmadrészt, és ez teszi igazán ellenállhatatlanná a kocsit, az ára nem éri el a másfél millió forintot: a helyi kedvezmények és támogatások jóváírása után 35 800 jüant, azaz aktuális árfolyamon 1,4 millió forintot kérnek el érte. Ez egy kínai átlagember alig több mint fél éves fizetése; nem csoda, hogy az első 200 sorozatgyártású autóra 5000-nél is több előjegyzés érkezett.

Ennél csak az indiai Tata Nano olcsóbb, a maga 970 ezer forintos belépőárával, de aki vezetett már Nanót (vezettem), tanúsíthatja (tanúsítom), hogy a minőségi érzet összhangban áll az árral. Az E100 ezzel szemben egészen korrekt járgánynak tűnik, legalábbis a képeken. Majd amikor a kínai autógyárak átveszik a hatalmat a világ felett, reméljük, hogy hozzánk is eljut az autó.