Ezért működik az agymosás: hazánkban a lakosság több mint fele csak a kormánypropagandából tájékozódik
A Vakmajom nevű Facebook-oldal szerzője Miért sikeres az agymosás? A lakosság zöme információs karanténban van címmel elemzi a pewglobal.org cikkét és grafikonját, mely az online média használatáról szól.
A fejlett országok közül hazánkban fogyasztanak szinte legkevesebben naponta online hírtartalmat. Csupán a magyar lakosság ötöde kattint naponta többször valamely internetes hírportálra, így értelemszerűen nálunk követik csaknem a legkevésbé a helyi és a nemzetközi híreket is. Ennél még Libanonban, Törökországban, Mexikóban vagy Venezuelában is többen tájékozódnak online – írja a Vakmajom szerzője.
A pewglobal.org elemzéséből kiderül, hogy nálunk a fiatalok sem igyekeznek tájékozódni túlzottan. A szociális médián keresztül az magyar ifjak csupán 41%-a tájékozódik legalább egyszer naponta, míg a barátinak és a magyarral közös értékrendűnek tartott Lengyelországban ugyanez az arány 71%.
A Vakmajom szerzője arra következtet, hogy ez az érdektelenség a siralmas oktatási rendszer miatt van, mert megfelelő szövegértési készségek híján kevesen értik valójában azt, amit olvasnak. Nálunk a lakosság alig 42%-a kattint legalább naponta egyszer online tartalomra, tehát a magyarok csaknem 2/3-a
„olyan, számunkra, rendszeres és kritikus hírfogyasztók számára teljesen elképzelhetetlen információs burokban él, ahova nem jut el a valóság, legfeljebb annak hamisított, eltorzított mása, a rózsaszín hírek, a gyűlöletkeltő plakát, az uszítás a meccs szünetében: a fullos, alantas állami agymosás”
– írja a Vakmajom szerkesztője.
A PEWGLOBAL felmérése 2017 februárja és májusa között készült 38 ország 41 953 fő megkérdezésével.