Erős és büszke: Olyan rosszak az utak, hogy átszabják a sebességhatárokat

Tavaly 1311 kilométernyi főutat vizsgált meg a Magyar Közút, összesen 40 helyen kellett lecserélni az addig engedett maximális sebességet mutató KRESZ-táblákat – tudta meg a vezess.hu portál. Az M1-es autópálya pár szakaszán „a pályaszerkezet elhasználódása miatt” vezették be a korlátozásokat.

Forgalom lassítását vagy gyorsítását általában a gyakori balesetek, az egyre rosszabb minőségű utak, esetleg átépítések, üzemeltetési tapasztalatok, illetve lakossági és önkormányzati kezdeményezések miatt rendelik el. Az előírás szerint ötévenként minden autópálya és főút sorra kerül, az önkormányzatok és a rendőrség is bármikor változtathat az utak sebességhatárain.

kormany.hu

Hiába tehát a tomboló propaganda, a helyzetkép, amely a közútkezelő adataiból kirajzolódik, pont ellenkezője annak, amit a hódmezővásárhelyi kampányban Lázár János, helyi királycsináló említett pár napja. A kormany.hu és a fideszes kliensek abrakoltatójává silányított MTI szerint a „kormány 3 ezer milliárd forintos útépítési- és felújítási programjának 2022-es befejezésekor Magyarország lesz a legversenyképesebb ország a régióban, itt lesz a legtöbb autópálya és négysávos autóút, ami jelentősen bővíti az ország gazdasági lehetőségeit”.

Lázár az egyik legfontosabb feladatnak a megyei jogú városok bekötését nevezte az autópálya-hálózatba. Mint mondta, ez a munka minden településnél elkezdődött – ehhez képest a Közút adatai szerint – csak a legszembetűnőbbek közül kiemelve párat, a dél-alföldi 4-es számú főút 316 kilométerénél 90 helyett 60, az M7-es autópálya és a 71-es számú főút csomópontjánál szintén 60, az 1-es és a 10-es főút közötti szakaszon 100 helyett 90, az 5-ös főút 40. kilométerénél 70 kilométeres óránkénti sebesség a megengedett.