Új trónkövetelő az alsó-középkategóriában

Minden porcikájában vadonatúj modellel váltotta le kulcsfontosságú típusát a Ford. Az új generációs Focus mindent jobban csinál, mint elődje.

Deklaráltan az alsó-középkategória legkönnyebben, legélvezetesebben vezethető, ugyanakkor az utasoknak is maximális élményt nyújtó autóját kívánta megalkotni a Ford az új Focus tervezésekor. Ehhez egy vadonatúj padlólemezt fejlesztettek, ami jobb törésbiztonságot, sokkal több helyet, kedvezőbb aerodinamikát és rugalmasabb alakíthatóságot kínál.

Az autót négyajtós, ötajtós és kombi kivitelben mutatták be, rögtön leleplezte az ültetett futóművű ST Line sportverziót, a Vignale luxuskivitelt és a most először gyártott, robusztus optikai elemekkel ellátott, emelt hasmagasságú Focus Active majdnem-szabadidőjárművet. A futómű motortól és kiviteltől függően nem csak hangolásában, de konstrukciójában is eltérő lehet.

Apropó, motor: a palettán egyelőre két benzin- és két dízelmotor szerepel. Az 1,0 literes háromhengeres 85, 100 és 125 lóerővel, az új másfél literes 150 vagy 182 lóerővel lesz választható. A kisebbik, másfél literes dízelmotor 95 vagy 120 lóerős lehet, a 2,0 literes 150 lóerőt ad le.

Vezetőtámogató rendszerekből sincs hiány: álló helyzetig fékezni képes adaptív tempomat, jelzőtábla-felismerés, valamint az autót a sáv középvonalában tartó, kameravezérelt aktív kormányzás segít a sofőrnek. Szintén kamera teszi lehetővé, hogy a kanyarvilágítás még azelőtt elforgassa a fénycsóvát, hogy a vezető elkezdene kanyarodni. Ha gyalogost vagy kerékpárost észlel, a Focus nem csak fékez, de ki is kerüli az akadályt. A head-up kijelző nem nagy újdonság Európában, de a Fordnál az, ráadásul piacelső méret és fényerő jellemzi a Focus rendszerét. A sort teljesen automatizált parkolórobot zárja, amely immár a gázt, a féket és a váltót is kezeli.