Kisautó, ami nagyautó

Kisautó, ami nagyautó
Fotó: vw.com

Bemutatta a Polo hatodik generációját a Volkswagen. A városi modell minden családtagjától tanult valamit, így elképesztően sokoldalú ajánlatként lép színre.

Szokatlan, de beszédes összehasonlítással kezdte a hatodik generációs Polo bemutatását a Volkswagen: a Golf negyedik szériájával (1997-2003) vetik össze az újoncot, amely bizony a karosszéria hosszát kivéve minden irányban nagyobbnak bizonyul. A kocsik folyamatos növekedése általános autóipari jelenség, a Polo azonban tényleg mesteri szintre emelte a helykihasználást: a 4,05 méteres modell ötödik ajtaja mögött 351 literes csomagtér lapul. Az imént említett, négyes Golf raktere csupán 330 literes volt. Közvetlen elődjénél 8 centivel hosszabb lett a Polo, tengelytávja több mint 9 centivel nőtt, a csomagtér 25 százalékkal öblösebb.

A titok nyitja az a MQB padlólemez, amelyet a Golf, a Tiguan, a Passat vagy az Arteon is alkalmaz, és amelynek legkisebb verzióját hasznosítja a mostantól kizárólag ötajtósként kapható Polo. Az új platform egy sor, korábban nem látott opciót is magával hoz: most lesz például először kapható földgáz (CNG) üzemű Polo; az 1.0 TGI motor 90 lóerőt ad le. A motorpaletta egyébként meglehetősen széles, a leggyengébb motor 65, a legerősebb – a Polo GTI kétliteresre növelt turbómotorja – kerek 200 lóerőt ad le.

Szintén fontos újdonság a rengeteg vezetőtámogató technológia: az állítólag minden kivitelhez alapfelszerelésként kínált akadályfelismerő rendszer (amely képes önálló vészfékezéssel elkerüli az ütközést, a gázolást) mellett rendelhető adaptív tempomat, amely 0 és 210 km/óra között képes követni a forgalom ütemét; félautomata parkolórobot, amely megállítja a kocsit, ha túl közel kerülünk a mögöttünk állóhoz; vagy kulcs nélküli nyitás és indítás is.

A Volkswagen-csoport digitális műszerfalának második generációja a Polo fedélzetén jut elsőként szerephez; nagyobb felbontás, élesebb kép, egyszerűbb kezelhetőség és vélhetően még több szolgáltatás teszi értékesebbé a kijelzőt. Az online szolgáltatások széles köre ma már magától értetődő, ha nem is ilyen apró autónál, viszont nem csak felülről, de alulról is tanult valamit a Polo: a Volkswagen Up! törpeautó nyomán színes műszerfal-betétekkel rendelhető a modell. A 14 különböző karosszériaszín és a 13 árnyalatban elérhető műszerfal a 12-féle keréktárcsával és a 11 eltérő kárpitopcióval együtt azt jelenti, hogy mindenki tökéletesen saját ízléséhez alakíthatja a még idén forgalomba kerülő Polót.