Na, kié lett az egyetlen elektromos luxusterepjáró?
Elektromos meghajtású luxusterepjárót épített egy osztrák vállalkozás. Az első és egyetlen példány Arnold Schwarzenegger garázsába került.
Hogy Schwarzenegger akart-e villamos óriás terepjáróval gurulni a Sunset Boulevard-on, és ehhez keresett partnert, vagy az osztrák Kreisel Electric marketingesének jutott eszébe, hogy híres honfitársukat kérjék fel a cég arcának, valójában nem számít. A lényeg, hogy elkészült az autó, amibe senki nem tud belekötni: sem a német kocsik iránti rajongók, sem a SUV-fetisiszták, sem a környezetünk épségéért foggal-körömmel harcolók.
A képeken látható Mercedes G-osztály ugyanis nem átlagos példány, hanem a hamarosan nyugdíjba vonuló széria kibelezett, elektromossá átalakított kiadása. A három testvér által alapított és vezetett Kreisel ultra nagy energiasűrűségű akkumulátorainak köszönhetően az akkucsomagok és a villanymotor elfért a belső égésű motor és az üzemanyagtartály helyén; a 80 kWh kapacitású energiatároló egység egy feltöltésével (ami a 150 kilowattos gyorstöltővel meglehetősen gyorsan lezavarható) 300 kilométert tudunk megtenni.
A villanymotor 490 lóerős, ami megmagyarázza a 183 km/óra végsebességet, és bár a forgatónyomatékot nem árulták el, az 5,6 másodperces százas gyorsulás a G 63 AMG sportverzió azonos adatához (5,4 mp) mérhető – egyszóval nem valami lomha jószágról van szó.
Biztosak vagyunk abban, hogy a Kreisel, amely korábban a napelemes repülőgéptől kezdve az elektromos teherautóig mindent tervezett már, rátalált az aranytojást tojó tyúkra: tucatjával adhatná el a Közel-Keletre, Kínába és az USA-ba elektromos masztodonját. Csakhogy a derék sógoroknak más terveik vannak: nem akarnak ők többek lenni egy autóipari beszállítónál, ott viszont a legjobbak közé tartozni – a látottak alapján ez aligha okoz majd gondot a vállalkozásnak.