Na, kié lett az egyetlen elektromos luxusterepjáró?

Na, kié lett az egyetlen elektromos luxusterepjáró?

Elektromos meghajtású luxusterepjárót épített egy osztrák vállalkozás. Az első és egyetlen példány Arnold Schwarzenegger garázsába került.

Hogy Schwarzenegger akart-e villamos óriás terepjáróval gurulni a Sunset Boulevard-on, és ehhez keresett partnert, vagy az osztrák Kreisel Electric marketingesének jutott eszébe, hogy híres honfitársukat kérjék fel a cég arcának, valójában nem számít. A lényeg, hogy elkészült az autó, amibe senki nem tud belekötni: sem a német kocsik iránti rajongók, sem a SUV-fetisiszták, sem a környezetünk épségéért foggal-körömmel harcolók.

A képeken látható Mercedes G-osztály ugyanis nem átlagos példány, hanem a hamarosan nyugdíjba vonuló széria kibelezett, elektromossá átalakított kiadása. A három testvér által alapított és vezetett Kreisel ultra nagy energiasűrűségű akkumulátorainak köszönhetően az akkucsomagok és a villanymotor elfért a belső égésű motor és az üzemanyagtartály helyén; a 80 kWh kapacitású energiatároló egység egy feltöltésével (ami a 150 kilowattos gyorstöltővel meglehetősen gyorsan lezavarható) 300 kilométert tudunk megtenni.

A villanymotor 490 lóerős, ami megmagyarázza a 183 km/óra végsebességet, és bár a forgatónyomatékot nem árulták el, az 5,6 másodperces százas gyorsulás a G 63 AMG sportverzió azonos adatához (5,4 mp) mérhető – egyszóval nem valami lomha jószágról van szó.

Biztosak vagyunk abban, hogy a Kreisel, amely korábban a napelemes repülőgéptől kezdve az elektromos teherautóig mindent tervezett már, rátalált az aranytojást tojó tyúkra: tucatjával adhatná el a Közel-Keletre, Kínába és az USA-ba elektromos masztodonját. Csakhogy a derék sógoroknak más terveik vannak: nem akarnak ők többek lenni egy autóipari beszállítónál, ott viszont a legjobbak közé tartozni – a látottak alapján ez aligha okoz majd gondot a vállalkozásnak.