Levegő Munkacsoport: Mielőbb meg kellene szüntetni az ingyenes parkolás lehetőségét Budapesten

Egy amerikai kutatás kimondta, hogy koronavírus-fertőzésben 15 százalékkal többen halnak meg ott, ahol emelkedik a légszennyezettség.

Sok olyan ember is autóba ül jelenleg, aki ezt nem tenné meg, ha nem lenne díjtalan a parkolás, mindez pedig kihat a helyben élőkre is, hiszen a város belső területein alig találni parkolóhelyet, marad a hosszú percekig tartó körözgetés.

A járvány hatására csaknem megduplázódott a városi csomagszállítás, aminél eddig is komoly gond volt, hogy a szállítók az idejük jelentős részét parkolóhelyek keresésével töltötték, és az esetek nagy részében képtelenek voltak szabályosan megállni. Az ingyenes parkolás lehetősége és a kiszállítandó csomagok számának hirtelen megugrása szinte elviselhetetlenné teszi a helyzetet, különösen a járművezetők számára

- tette hozzá Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, aki a megoldásról is beszélt, szerinte

mindenképpen a parkolási díjak visszavezetése a kulcs. Az pedig, hogy még nincs mindenütt jelentős forgalom a kerékpársávokon, nem azt jelenti, hogy ne lenne igény a kerékpáros közlekedésre. Mint minden változtatásnál, ez esetben is időre van szükség ahhoz, hogy rászokjanak az emberek a kerékpárhasználatra.

A kormány döntése alapján még július 1-ig maradhat az ingyenes parkolás.