Na, végre! Fejlődik a magyar motorsport: egy új, 20 milliárdos versenypályára is jut pénz

Azért az igazán fontos dolgokra mindig talál forrást a kormány. Úgy, hogy tíz éve már nekivágtak egy Balatonhoz közeli pálya megépítésébe, ami félbemaradt.

A jövő évi költségvetésből 36 milliárd forintot különített el a kormány a magyar motorsport fejlesztésére. A Hungaroring 16 milliárdot kap folyamatos fejlesztésre, a jogdíjak kifizetésére, az új motoros pálya előkészítésére 20,4 milliárd megy.

- írta meg a Népszava.

A 2023-ra tervezett, MotoGP-futam számára már korábban kijelölték a megfelelő területet, ez a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc vonalon lenne, olyan részen, ahol a zaj nem zavarja a lakókat. Fontos szempont továbbá, hogy a három városban található szállodák, ki tudják szolgálni a szurkolókat. A tervek szerint olyan pályát akarnak létrehozni, ami a világon egyedülállónak számít. A kormány továbbá szeretné elérni, hogy a következő tíz évben magyar versenyzőket is sikerüljön kitermelni.

Mindez azért is érthetetlen, mert van már egy félig megépített versenypályája az országnak. A Balatonhoz közeli Sávoly községben a Sedesa nevű spanyol befektető által alapított cég 80 millió eurós (akkori árfolyam közel 21 milliárd forintos) beruházással hozta volna létre a Balatonringet, amelybe a magyar állam is beszállt. Közösen hozták létre az üzemeltetésért felelős Balatonring Zrt.-t, amelyet 70 százalékban a spanyol Worldwide Circuit Management (WCM), 30 százalékban pedig a Magyar Turizmus Zrt. tulajdonolt. Sávolyon elkezdődött a pálya megépítése, azonban a munkát félbehagyták, és soha nem fejezték be. Ez a történet bő tíz éve kezdődött...

A Jobbik képviselője, Steinmetz Ádám több ízben szóvá is tette, hogy miért nem lenne célszerűbb befejezni ezt a beruházást ahelyett, hogy Kósa lobbijának engedve egy újabb méregdrága építkezésbe kezdjen a kormány, aminek megtérülése igencsak kérdéses. Bár gyaníthatóan nem mindenki számára az, hiszen valamiért a megfeneklett sávolyi projektbe is rengeteg pénzt ömlesztettek…