Új Toyota Auris: Egyszerűbb, mégis többet kínál

Tovább finomított megjelenéssel, teljesen átalakított motorválasztékkal, valamint az új műszaki alapokból adódó, továbbfejlesztett menetdinamikával érkezik az új Toyota Auris.

Annak idején az Auris volt az első modell a Toyota európai kínálatában, amely a Prius után hibrid hajtásláncot kapott – ha úgy tetszik, ezzel a kompakt modellel vette kezdetét a hibridek demokratizálása.

Most, az új generációs modell bevezetésénél a hibrid ajánlat is átlényegül. Az eddigi egy helyett két benzin-elektromos hajtáslánc áll rendelkezésre: a bevezető szinten az eddig is alkalmazott, 1,8 literes belső égésű motorra épülő, 122 lóerős Prius-hibrid található. Megjelent viszont felette egy 2,0 literes motorral szerelt, nagyteljesítményű hibrid egység is, 180 lóerővel. Nem csinál titkot belőle a Toyota: ennek elsődleges célja, hogy kibékítse és megtérítse az eddig nagy dízelmotorokban gondolkodó flottavásárlókat. Sajnos semmilyen további érdemi információt nem árultak el a hibrid verziókról, azon kívül, hogy normál használatban a menetidő akár 50 százalékában képes villanymotorja segítségével haladni.

A Toyota új generációs padlólemezére (TNGA) épülő Auris harmadik motorja a C-HR fedélzetéről ismerős, 1,2 literes turbómotor. A 437 cm hosszúságú, 264 cm-es tengelytávú autó (mindkét érték 40 mm-rel nőtt) mély tömegközéppontot, bőségesen alkalmazott nagy szakítószilárdságú acélokat, többlengőkaros hátsó felfüggesztést bevetve ígér jobb vezethetőséget, kedvezőbb zajszintet változatlan komfort mellett. A megnövelt szélesség fokozott stabilitást és helykínálatot ígér, a mostantól akár külön fényezéssel is rendelhető tető megfelelő árnyalat választása esetén optikailag és tágasabbá teszi a biztonsági rendszerekben, vezetőtámogató funkciókban bővelkedő autót.