Mert megérte: a kormány költött tavaly a legtöbbet "reklámra"
A magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője tavaly a kormányzat volt. Visszagondolva a ránk zúdított propagandamennyiségre, ez az adat nem is meglepő.
Az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentésből derült ki, hogy a közép- és kelet-európai, független reklámügynökségek közreműködésével készült beszámoló szerint a magyar állam kétszer annyit költött tavaly reklámra mint a második helyezett - szúrta ki a 444.hu.
Az állami 32 millió euró mögött a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséje áll.
A portál emlékeztet: Idén a választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra, mint egy évvel korábban. A CANnual Report a magyarországi piac bemutatását azzal a figyelmeztetéssel indítja, hogy
a magyar média piaci költések 2017-es növekedése nem a tiszta piaci folyamatoknak köszönhető, hanem a kormányzati befolyásnak.
A régióban nincs még egy olyan ország, ahol a Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt szerepelne az állam.
Mellesleg a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a választások után sem tétlenkedett, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal júniusban megkötött 25 milliárdos keretszerződéséből már elköltöttek 18,7 milliárd forintot.