Kinyílott a pitypang, csak közben kipukkadt Orbán autógyártós lufija!

Évek óta vannak gazdasági elemzők, neves közgazdászok, akik azt hangoztatják, hogy nagy baj lehet abból, hogy Orbánék a magyar bérek alacsonyantartásával akarják biztosítani a magyar „versenyképességet”. Orbán tulajdonképpen a német autógyártás összeszerelő-üzemévé züllesztette a magyar gazdaságot, ami most nagy problémát jelenthet. A rendszerszintű globális kihívások miatt ugyanis a német autóipar megtorpanni látszik, amely komoly veszélyt jelenthet a magyarországi gyártásra nézve. Ha gondba kerülnek a német autógyártók, a tervezett befektetések leállíthatók: most pedig fel is függesztették a Mercedes kecskeméti gyárépítését.

Bár a bérek alacsonyszintje miatt, Európa mini-Kínájában, tehát Magyarországon a gyártás a legversenyképesebbek között van, mégis leállítják, hosszútávon pedig elbocsátások jöhetnek az autógyártásban. A döntés nyilván érinti a magyar beszállítókat és a helyi építőipart is. Ez csak az első ilyen lépés, csupán egyetlen gyártótól. A hazai termelés közel negyedét adó „magyar” járműipar gyakorlatilag 72 órán belül gyártósorostul, mindenestül leszerelhető, ami komoly fenyegetést jelent a magyar gazdaságra. A legérdekesebb adalék, hogy a német autógyártás megtorpanásában éppen Orbán két nagy populista haverja, a most meglátogatott Donald Trump, illetve Vlagyimir Putyin érdekelt. Orbán pedig ahelyett, hogy az európai érdekeket védené Európa ellenségeivel parolázik. Hogy is van ez?