Van itt pénz lóvéra: 235 millióból készített egyperces filmet az Orbán Ráhelt is foglalkoztató Magyar Turisztikai Ügynökség

Ez a rövidke, halom közpénzt felemésztő imázsfilmecske azt szolgálná, hogy vigye jó hírünket a világba. Némi hiba azonban akad ebbe az elméletbe: az egyperces mű 235 millió forintból, tehát durván egy elsőfilmes magyar rendező nagyjátékfilmjének költségvetéséből készült. Nem mellesleg március óta tudjuk, hogy Orbán Ráhel és köre találja ki Magyarország új turisztikai imázsát. Valószínűleg ezt a remekbe szabott alkotást is.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója, Guller Zoltán március elején az M1 csatorna Itthon vagy! című műsorának vendége volt, ahol is elismerte, hogy Orbán Ráhel is részt vesz Magyarország új turisztikai stratégiájának kidolgozásában. Még úgy is, hogy az egyeztetéseken amúgy nincs ott.

Akkor be is jelentette, hogy „saját területükön kiemelkedő szakemberek” segítik a stratégia kialakítását, azaz kitalálják „az új magyar országmárkát”, és egy Budapest-központú kampány indul azért, hogy édes hazánkat eme nagyszerű emberek vonzóbbá tegyék a külföldiek számára.

Na, most úgy néz ki, hogy ennek egyik kulcsfontosságú eleme egy 235 millió forintos, egyperces videó lett. Ez:

Nagy kérdés, hogy vajon a remekművel Magyarország járt-e jól, vagy megint egy szűk kör zsebébe landoltak a milliók. A választ alighanem sokan tudják…